Ar ID.3 Volkswagen uzsāk “sistēmas maiņu”

Volkswagen nesen atzīmēja pirmā ID.3 elektroauto nonākšanu no konveijera ar ceremoniju, kurā piedalījās arī Vācijas kanclere Angela Merkele. Plānots, ka rūpnīca, kas atrodas Cvikavas pilsētā (Zwickau), kļūs par lielāko elektrisko automašīnu rūpnīcu Eiropā. Tajā pašā laikā VW pārstāvji aicina vēl aktīvāk atbalstīt pāreju uz tīrās enerģijas izmantošanu.

Baltais ID.3 ir pirmais rūpnieciski izgatavotais transportlīdzeklis, ar kuru Volkswagen saista nākotnes cerības. Uzsākot sērijveida ražošanu, VW vadītājs Herberts Diess neskopojās ar skaļiem paziņojumiem. Tai skaitā nosaucot Cvikavu par “vietu, kur sākas mūsu nākotne”.

“ID.3 dos nozīmīgu ieguldījumu e-mobilitātes izrāvienā”, sacīja Diess. “Tas padarīs tīru un personīgu mobilitāti pieejamu miljoniem cilvēku. ID.3 ir automašīna sabiedrības vidusslānim, līdzīgi kā Golf”.

Savā īsajā uzrunā Diess atzina, ka ID.3 nav pirmais elektriskais automobilis, toties ir pirmais ar “izcilu ražošanas kvalitāti” un par cenu, kas salīdzināma ar iekšdedzes dzinēja modeļiem. Tas ir arī pirmais elektriskais automobilis, kas tiks saražots ar CO2 neitrālu bilanci. Pēc VW domām, ID.3 klientus sasniegs bez “CO2 mugursomas” – arī pašu transportlīdzekļu ražošanai Cvikavā jābūt pēc iespējas zaļākai. Energoietilpīgā akumulatora elementu ražošana tiks nodrošināta, izmantojot tikai zaļo elektrību, bet neizbēgamās emisijas cita starpā tiks kompensētas, atbalstot vides aizsardzības projektu “Katingan Mataya Forest Protection” Indonēzijas Borneo salā.

“Šodien mēs varam teikt, ka Cvikava ir vācu automobiļu ražošanas stūrakmens”, sacīja kanclere Merkele. “Bet mēs varam arī teikt, ka Cvikava ir automobiļu ražošanas nākotnes stūrakmens”. Paredzams, ka tas nozīmē fundamentālas izmaiņas nozarē un mobilitātes paradumu maiņu.

Cvikavas apgabals, kas atrodas Saksijas federālajā zemē, ir īpaši lepns ar to, ka tur izvietota pirmā VW rūpnīca, kas pilnībā pāries uz elektrisko auto ražošanu. Rūpnīcas pārveides investīcijas ir aptuveni 1,2 miljardi eiro. Pēdējā paplašināšanas posmā no 2021. gada Cvikavā tiks ražoti seši MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) platformas modeļi trīs VW grupas zīmoliem – līdz pat 330 000 automobiļu gadā.

Papildus ražošanai Cvikavas rūpnīcā, ID.3 ražošanu ar komponentēm apgādās ražotnes Braunšveigā, Kaselē, Zalcgiterā un Volfsburgā. Šīs rūpnīcas ražos svarīgas sastāvdaļas, tādas kā elektriskos dzinējus un akumulatorus. Arī Emdenas un Hannoveres autorūpnīcas no 2022. gada sāks ražot elektromobiļus. Turklāt Volkswagen grupa sadarbībā ar Northvolt plāno Zalcgiterā izveidot akumulatoru elementu giga rūpnīcu.

“Vācijai jābūt pārmaiņu virzītājai un jānodrošina visa e-mobilitātes piegāžu ķēde”, sacīja Diess. “Tāpēc mēs ražojam elektriskās automašīnas Vācijā un esam nolēmuši attīstīt un ražot arī elektriskās komponentes, akumulatoru elementus un sistēmas. Tuvākajā nākotnē Vācijā izveidosies spēcīgs e-auto klasteris”.

Savā runā Diess apstiprināja, ka uzņēmums pilnībā koncentrējas uz akumulatora auto ražošanu. Viņš noraidīja iespēju vieglajās automašīnās izmantot degvielas šūnas un sintētisko degvielu energoietilpīgās ražošanas dēļ – pārskatāmā nākotnē tā būs pārāk dārga masu tirgum. “Jautājums vairs nav par to, vai elektromobiļi pārņems pasauli, bet gan par to, kuros reģionos un cik ātri”, sacīja Diess.

Viņš arī uzsvēra, ka MEB ir pilnībā elektriska platforma, jo tas bija vienīgais veids, kā “izmantot mūsdienu elektriskās mobilitātes priekšrocības” un nevis “pieļaut neskaitāmus kompromisus”, kas būtu nepieciešami hibrīda platformai ar iekšdedzes dzinējiem. Tas nedaudz traucēja Volkswagen konkurentiem masveida ražošanā, piemēram, PSA, kā arī Daimler un BMW. Diesa bijušais darba devējs BMW nesen aizstāvēja savu stratēģiju – koncentrēties uz vairāku enerģijas veidu izmantošanu. “Jūs nepamanīsit nekādas atšķirības – varbūt par diviem kilogramiem vairāk šeit vai tur. Bet tas klientam nav noteicošais, ”sacīja BMW vadītājs Olivers Zipse.

Acīmredzot politiķiem nav tik būtiski, vai platforma ir pilnībā elektriska vai tiek izmantota hibrīda tehnoloģija ar iekšdedzes dzinējiem. Viņiem ir svarīgas citas lietas. “Līdz šim izmantotā mobilitāte rada pārāk daudz CO2 izmešu”, paziņoja Merkele. “Tas mums kā politiķiem nozīmē arī to, ka mums ir jānosaka jauni standarti. Elektriskā mobilitāte ir tikai pagrieziena punkts, ja mēs arī pārejam uz elektroenerģiju no atjaunojamiem avotiem”.

“Mums ir jāizmanto divas nozīmīgas sviras, lai panāktu izrāvienu,” sacīja Merkele. “Pirmkārt, tā ir uzlādes infrastruktūra, un, otrkārt, mums ir jāatbalsta elektromobiļu iegāde.” Cita starpā Merkele solīja, ka tiks vienkāršota uzlādes punktu saskaņošana.

Merkele un Diess turpinās apspriest uzlādes infrastruktūru un atbalstu auto iegādei, jo pēc ceremonijas Cvikavā abi devās uz Berlīni – uz tikšanos valsts Kancelejā. “Šovakar Kancelejā mēs varam radīt priekšnoteikumus elektromobilitātes izrāvienam”, sacīja Diess.

Avots: https://www.electrive.com/2019/11/04/the-i-d-3-should-lead-volkswagens-system-change/

Dalies