Cik maksā elektro velosipēdi?

Elektro velosipēds, īpaši jau labs un funkcionāls, nav lēts prieks. Taču, ja ar to reiz izbraukts, “āķis ir lūpā”. Tiekam skaidrībā, cik tāds braucamais maksā un no kā der uzmanīties, to iegādājoties.

 No 80 līdz 500 EUR

Par šādu cenu dažkārt var nopirkt lietotu e-velosipēdu, taču noteikti ne jaunu. Un, ja kāds cenšas apgalvot, ka tas tomēr ir jauns, tad šādu e-velosipēdu akumulatoru kvalitāte un pat drošība ir apšaubāma. Šiem e-velosipēdiem būs gandrīz neiespējami atrast rezerves daļas.

 No 500 līdz 1200 EUR

E-velo šādā cenā var pirkt Rietumeiropas lielveikalos, bet internetā gan labāk ne. Tiem gan tiks dota garantija, taču pirms šī pirkuma rūpīgi izvērtē piedāvātā e-velosipēda kvalitāti un, ja iespējams, izlasi vai uzklausi atsauksmes par to.

 No 1200 līdz 1700 EUR

Šajā cenu kategorijā ir tikai daži ieteicami produkti (galvenokārt no Centrāleiropas ražotājiem), bet vairums atbilst lēto, parasto velosipēdu kvalitātei. Ir vienlīdz lielas iespējas iegādāties tādu braucamrīku, kura akumulators kļūs nederīgs jau pēc viena gada, bet tikpat labi var paveikties, un akumulators lieliski darbosies ilgāk nekā piecus gadus.

 No 1700 līdz 2400 EUR

Šajā grupā ietilpst lielākā daļa labas kvalitātes e-velo, kurus ražo atpazīstami ražotāji. Arī šos velosipēdus tomēr ieteicams iegādāties pie oficiālajiem izplatītājiem, kuri pēc tam nodrošinās profesionālu apkopi, rezerves daļu pieejamību un zinošu pārdevēju konsultācijas. Izvēle šajā cenu grupā ir liela, tāpēc nepaslinko un iztestē vairākus e-velosipēdus. Negodprātīgi tirgotāji šajā cenu kategorijā bieži ieceno lētākos velosipēdus.

 No 2400 līdz 4000 EUR

Par šādu summu iegādājami kravas un ģimenes, ātrgaitas un sporta, kā arī prestižu un atpazīstamu zīmolu e-velosipēdi. Šos e-velo ieteicams pirkt pie specializētajiem izplatītājiem, kuri sniegs kvalitatīvu apkopi un sagādās firmas rezerves daļas. Šādā gadījumā dārgais pirkums kalpos lieliski un ilgi. Šīs cenu kategorijas e-velo nevajadzētu pirkt pie lētāku velosipēdu tirgotājiem – visdrīzāk tiks pārdots salīdzinoši zemākas klases braucamais ar lielu uzcenojumu.

 No 4000 līdz 8000 EUR

Šīs grupas e-velo ir attīstījušies salīdzinoši nesen, un ir uzskatāmi par dārgiem un ļoti interesantiem jaunu, ekskluzīvu produktu meklējumiem. Tie bieži vien vizuāli atšķiras no ierastajiem e-velo, tiem var būt īpaša funkcionalitāte. Dažkārt tie ir “roku darbs” vai speciāls pasūtījums. Iegādājoties šādus e-velosipēdus, jāuzmanās ar garantijas noteikumiem, rezerves daļu pieejamību, tehniskās apkopes iespējām.

 No 8000 līdz 60 000 EUR

Jā, arī tik var maksāt e-velo. Laba auto cenā. Braucamrīka lielo cenu visticamāk nosaka dārgi materiāli, ekskluzīvs dizains un to retums. Neapšaubāmi – tie arī tehniski un funkcionāli būs lieliski, tomēr lielākoties tas tomēr ir statusa apliecinājums.

Iedalījums cenu kategorijās ir vispārīgs, un, protams, var būt arī izņēmumi. Nereti lētus augstas kvalitātes e-velosipēdus piedāvā mazie uzņēmumi, kuri cenšas iegūt tirgus nišu. Tomēr pieredze rāda, ka tie mēdz pazust un tad var sākties problēmas, piemēram, ar rezerves daļām. Ir jāuzmanās arī ar neliela izlaiduma, eksperimentāliem lielražotāju modeļiem. Populāriem modeļiem, pat ja tie ir dārgi, būs salīdzinoši lētāka apkalpe un labākas iespējas ātri iegūt nepieciešamās rezerves daļas.

Praktiski padomi

  • Pirms pērc e-velo, velti laiku izmēģinājumiem. Ja iespējams, iznomā dažādus e-velosipēdus un izmēģini tos sarežģītos apstākļos – grūtos ceļa posmos un sliktos laikapstākļos.
  • Pamēģini braukt bez motora – vai tas ir pietiekami viegli, lai pieveiktu vairākus kilometrus līdz elektrības rozetei – glābējai?
  • Pacilā e-velo! Tu varētu būt pārsteigts, cik tas ir smags. Varbūt nemaz nav vērts to pirkt, ja katru dienu tas jānes uz trešo stāvu?
  • Pamēģini izstumt e-velosipēdu no veikala bez pārdevēja palīdzības, lai pārliecinātos, vai viegli izdodas noturēt gan velosipēdu, gan veikala durvis.
  • Pārbaudi, cik viegli noregulēt sēdekli, stūri un rokturus.
  • Izpēti, vai izdodas saprast, ko rāda displejs, kā pārslēgt tā režīmus, kā regulēt dzinēja darbību.
  • Pamēģiniet brauciena laikā pārslēgt dzinēja darbības režīmu – vai tas ir viegli un droši?