Ko vērts ielāgot veloceļu ierīkotājiem

Ar laiku e-velo ielās būs arvien vairāk, tāpēc velo infrastruktūras projektētājiem un būvētājiem jau šobrīd būtu jāņem vērā dažas šī pārvietošanās līdzekļa īpatnības.

  1. E-velo, kaut arī ir divritenis, tomēr ir motorizēts pārvietošanās līdzeklis, kurš pavisam viegli var sasniegt likumā atļautos 25 km/h. Diezin vai, domājot par drošību, būtu prātīgi šo transporta līdzekli likt uz viena ceļa ar gājējiem.
  2. E-velo ievērojamu paātrinājumu spēj sasniegt vienā mirklī. To vērts ņemt vērā ne tikai velo ceļu ierīkotājiem, bet arī autovadītājiem, kuri diezin vai sagaida, ka velosipēds uzsāk braukt pat ātrāk nekā auto.
  3. E-velo principā nav nesams, īpaši, ja tas paredzēts kravu vai cilvēku pārvadāšanai, tāpēc velo ceļi jābūvē pēc iespējas līdzenāki – nekādi lieki pacēlumi un apmales.
  4. E-velo ir jutīgāks pret dažādiem ceļa negludumiem, tāpēc nobrauktuves ar augstajām apmalēm neder mūsdienīgiem veloceļiem.
  5. Ar e-velo var nobraukt lielas distances, tāpēc veloceļu tīkla savienojamība un nepārtrauktība kļūs arvien aktuālāka.

Arta Daugina prezentāciju “100% Electric power” par e-velo skatīt šeit.