Tesla būvēs Eiropas giga-rūpnīcu Berlīnes apkārtnē

Tesla vadītājs Īlons Masks (Elon Musk) tikko Berlīnē notikušajā “Zelta stūres” balvu pasniegšanas ceremonijā paziņoja, ka Tesla Eiropas giga-rūpnīcu būvēs Berlīnes apkārtnē. Jau uzsākta rūpnīcas darbinieku meklēšana.

Jau ilgāku laiku notika spekulācijas par Teslas Eiropas rūpnīcas atrašanās vietu. Pavisam nesen, paziņojot trešā ceturkšņa rezultātus, Tesla informēja arī par plāniem būvēt ceturto giga-rūpnīcu. Tajā laikā vietas izvēle vēl nebija noslēgusies. Taču Berlīnē notiekošajā pasākumā Elons Musks paziņoja, ka rūpnīca tiks būvēta Vācijā, konkrētāk Berlīnes apkārtnē. Kad viņam lūdza to konkretizēt, Musks sacīja: “Šovakar mums nav pietiekami daudz laika, lai runātu par visām detaļām. Es varu tikai atklāt, ka tā tiks būvēta netālu no jaunās lidostas”.

Tomēr vēlāk vakara gaitā izplatījās informācija, ka plānotā vieta atrodas Grīnheidē (Grünheide) – pilsētā, kas atrodas Brandenburgas zemē, uz dienvidaustrumiem no Berlīnes. Pēc Tagesspiegel ziņām, jau pirms kāda laika BMW bija noskatījis šo rūpniecisko zonu jaunas rūpnīcas būvniecībai. Bet tad ieradās Tesla un paziņoja, ka tā jau projekta pirmajā posmā radīs vairāk nekā 3 000 darbavietu, bet pavisam Gigafactory 4 plānots nodarbināt līdz 10 000 cilvēku. Un Tesla lieki laiku netērē: neilgi pirms Maska paziņojuma par atrašanās vietu uzņēmums savā mājaslapā ievietoja vairākus darba sludinājumus sadaļās “ražošana”, “inženierija”, “ekspluatācija” un “būvniecība”.

Arī Brandenburgas ekonomikas un enerģētikas ministrs Jorgs Šteinbahs (Jörg Steinbach) apstiprināja, ka ir parakstījis nodomu protokolu ar Tesla vadītāju Īlonu Masku. Brandenburgas premjerministrs Dītmārs Voidke (Dietmar Woidke) apstiprināja kaliforniešu plānus un cer uz ES akceptu. “Mēs darbojamies saskaņā ar ES valsts atbalsta likumdošanu. […] Protams, mēs darīsim visu, lai iespēju robežās radītu labvēlīgus apstākļus Tesla darbībai” Voidke piebilda.

Rūpnīcas vietas izvēle tiek apspriesta arī pasaulē. Pagājušajā nedēļā ASV investīciju banka atzīmēja, ka Vācija ir “loģiska izvēle”. Vācija “ir pasaules luksusa klases automašīnu tirgus centrs, bet tās ekonomika ir atkarīga no iekšdedzes dzinējiem, savukārt valdība pievērš nopietnu uzmanību klimata izmaiņām”, rakstīja analītiķis Ādams Jonass (Adam Jonas).

Jonasam ir taisnība. Tikai līdz šim Berlīne/Brandenburga netika pieminēta. Līdz šim ar Tesla plāniem tika saistītas Lejassaksija, Ziemeļreina-Vestfālene, Reinzeme-Pfalca, Zāra un Bādene-Virtemberga, dažos gadījumos ir bijušas arī tiešas sarunas ar elektromobiļu ražotāju, piemēram, Emslandei Lejassaksijā. Citās vietās vēja enerģijas pieejamība būtu bijusi priekšrocība. Toties Brandenburgā ir daži lieli saules parki, bet Tesla var arī uzstādīt saules baterijas uz rūpnīcas jumta, līdzīgi kā Nevadas štatā.

Runājot par ražošanu, Teslas vadītājs Tviterī atklāja, ka “plānots ražot akumulatorus, dzinējus un pašas automašīnas, sākot ar modeli Y”.

Masks neinformēja par Gigafactory 4 būvniecības laika grafiku. Tomēr vēl pirms dažiem mēnešiem viņš teica, ka Eiropas giga-rūpnīcai jābūt gatavai līdz 2021. gada beigām. Un, ņemot vērā pieredzi ar Gigafactory 3 būvniecību netālu no Šanhajas, Tesla ļoti strikti ievēro celtniecības grafikus. Jautājums tikai – vai Vācija spēs tikpat ātri nodrošināt nepieciešamās atļaujas un saskaņojumus.

Avots: https://www.electrive.com/2019/11/12/tesla-to-build-european-gigafactory-4-near-berlin/

Dalies