Ziemas pārbaudījums elektro automobilim

Zema gaisa temperatūra nav elektro auto sabiedrotais. ASV organizācijas AAA Automotive Research Center tests parādīja, ka distanci, ko e-auto veic ar vienu uzlādi, aukstums var samazināt pat vairāk nekā uz pusi (par 57%).

Minētā organizācija testēja trīs dažādus e-auto trīs dažādos temperatūras režīmos – vidējā, karstā un aukstā, imitējot ikdienas pilsētas braukšanas apstākļus. Pie temperatūras +23C° pilnībā uzlādēts elektro auto spēja nobraukt ap 170 km, pie +35C° – ap 110 km, bet pie -7C° – tikai 70 km.

Lauvas tiesu enerģijas aukstumā paņem salona apsildīšana. Iekšdedzes dzinēji darbojoties saražo siltumu, ko var izmantot auto salona apsildei, turpretī elektro automobiļos tam tiek izmantots elektriskais sildītājs, kas patērē daudz enerģijas. Bez tam aukstums ierobežo arī rekuperatīvo bremzēšanu, kas ļauj daļu bremzēšanas enerģijas atgūt.

Kamēr ražotāji vēl tikai meklē labākos risinājumus e-auto ziemas likstām, daži padomi ar elektrību darbināmo automobiļu īpašniekiem, lai, taupot enerģiju, nav jābrauc kažokā, ausainē un dūraiņos.

  1. Siltākai braukšanai labāk izmantot sēdekļu un stūres apsildi, nevis visa salona sildītāju.
  2. Ja iespējams, auto jāatstāj slēgtā autostāvietā, lai tajā jau pirms iedarbināšanas būtu augstāka temperatūra.
  3. Braucieni jāplāno tā, lai nebūtu atkal un atkal jāuzsāk braukšana ar aukstu dzinēju.
  4. Jābrauc rāmi, nespiežot gāzi grīdā, strauji nebremzējot un ne pārāk ātri.
  5. Nav ieteicams darbināt auto tukšgaitā, lai uzsildītu salonu – to var darīt tikai tad, ja auto pieslēgts uzlādei.
  6. Regulāri jāpārbauda riepu spiediens un jāuztur tas ražotāju ieteiktajā līmenī.
  7. Jāatbrīvo auto no liekiem aksesuāriem, kas mazina tā aerodinamiku, piemēram, jumta bagāžnieka. Apmēram puse dzinēja jaudas tiek izmantota, pretojoties vējam. Auksts gaiss ir blīvāks – tātad, lai tam pretotos, vajadzīgs vēl vairāk jaudas.
  8. Jāizvēlas ekonomiskais braukšanas režīms, lai auto patērētu mazāk enerģijas.
  9. Nevajadzētu atvienot auto no uzlādes līdz brīdim, kad jādodas ceļā. Arī tad, ja akumulators jau ir uzlādējies, izmantojot tīkla strāvu, var uzsildīt auto.

Informācijas avoti:

https://www.fueleconomy.gov/feg/coldweather.shtml

http://newsroom.aaa.com/2014/03/extreme-temperatures-affect-electric-vehicle-driving-range-aaa-says/